rgb_ekonomi_mediumKöpvillkor

Villkor för tjänsten Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av SoftRack AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Villkor för tjänsten Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Allmänna villkor

För att få handla i vår Internetbutik krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att du skickar iväg din order bekräftar du också köpet och godkänner därmed våra köpvillkor. Alla varor tillhör SoftRack AB till dess att vi erhållit full betalning.

Ångerrätten

Vid köp på Takracken.se/SoftRack AB gäller ångerrätten. Ångerrätten är en lagstadgad rättighet och gäller i enlighet med Distansavtalslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dagen du tagit emot varan eller hämtat den på Posten. Mer om ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida. Returadressen hittar du på fakturan/kvittot. Om du väljer att returnera produkten via post får du själv stå för returkostnaden. Återbetalning sker via bankgiro. Du har rätt att kontrollera varan men den returnerade varan ska naturligtvis vara oanvänd, i väsentligen oförändrat skick och i sin originalkartong om den levererades i en sådan. Vid hävning, godkänd reklamation eller utnyttjande av ångerrätten så återbetalar vi dig inom 30 dagar om du har betalat i förskott.

Transportskador

Om varan är skadad, eller saknas skall detta anmälas till Takracken.se/SoftRack AB på ankomstdagen. Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Takracken.se/SoftRack AB till kunden, svarar SoftRack AB för att ny leverans sker utan extra debitering. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador. OBS! Ser du att kartongen är skadad vid leveranstillfället så ska du anmäla det direkt till distributören vid mottagandet av varan. Upptäcker du skadan när du packar upp din vara så måste du anmäla det till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan.

Outlösta paket

För outlösta paket eller vägran att mottaga leveransen debiteras samtliga fraktkostnader, samt för närvarande + 195:- inklusive moms i expeditionsavgift. Takracken.se/SoftRack AB äger också rätt till ersättning för de utlägg som uppstår i form av kostnader för hantering och förvaring.

Leveranser från Takracken.se/SoftRack AB

Vid beställning i vår internetbutik sker leverans av din beställda vara till ditt lokala utlämningsställe.
Som konsument har du alltid rätt att häva ditt köp innan vi levererar.

Leveranstid

Om varan finns i lager så är leveranstiden normalt 1-2 helgfria arbetsdagar.

Returer och Reklamationer

Returadressen står på ditt kvitto. Observera att du måste skicka med kvittot, samtliga orginalhandlingar och samtliga tillbehör. Om du väljer att returnera produkten via post får du själv stå för returkostnaden, vi löser inte ut några paket mot postförskott. Gäller returen en reklamation (fel på varan) står SoftRack AB för fraktkostnaden. Återbetalning sker via bankgiro eller bankkonto. Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom personnummer, namn, address, e-post och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig.
Takracken.se/SoftRack AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.